Silnik LS3 vs. LS7 - jakie są różnice?

Jeśli jeździsz samochodem Chevy lub GM i potrzebujesz silnika z małym blokiem, możesz zastanawiać się nad różnicami między silnikiem LS3 a LS7. Oba te silniki należą doczwartej

generacji silników GM typu small block, ale mają też pewne istotne różnice. Jak określić, który silnik GM jest lepszy?

Wśród najważniejszych różnic między tymi dwoma silnikami należy wymienić różną wydajność, przy czym LS7 zapewnia więcej koni mechanicznych. Ponadto, LS7 wydaje się być bardziej niezawodny niż LS3, ale wiąże się to z wyższymi kosztami. Oba silniki mają też problemy, choć są one różne.

W tym artykule oceniamy różnice między silnikami LS3 i LS7. Przyjrzymy się również różnym kryteriom obu silników, aby sprawdzić, który z nich jest najlepszy.

Spistreści show Co to jest silnik LS3? Co to jest silnik LS7? Specyfikacje LS3 i LS7 LS3 vs. LS7: czym się różnią? 1. Lata produkcji 2. Przemieszczenie/rozmiar 3. Moc/moment obrotowy 4. Stopień sprężania 5. Materiał 6. Układ paliwowy 7. Niezawodność 8. Koszt Który jest lepszy, LS3 vs. LS7?

Co to jest silnik LS3?

Image Credit: https:

//www.chevrolet.com/performance-parts/crate-engines/ls/ls3The Silnik LS3 to silnik GM typu small blockczwartej

generacji. Po raz pierwszy został stworzony w 2008 roku i umieszczony w samochodach Corvette. Obecnie jest to jeden z najpopularniejszych regenerowanych silników do supersamochodów Chevy ze względu na jego doskonałe osiągi.

LS3 ma pojemność skokową 6,2 litra i zawiera układ sekwencyjnego wtrysku paliwa. Kiedy zadebiutował na rynku, oferował moc 430 KM i moment obrotowy 424 lb-ft. Obecnie można znaleźć egzemplarze, które zostały zmodyfikowane, aby uzyskać moc 436 KM.

Ten silnik V8 posiada wysokoprzepływowe głowice cylindrów, które zapewniają odpowiedni przepływ powietrza. Dodatkowo, do tych głowic dołączony jest kolektor dolotowy o dużym przepływie powietrza. Aparat zapłonowy 58X zapewnia dokładne ustawienie rozrządu, a ponadto silnik jest wyposażony w pierścień i czujnik położenia wału korbowego, dzięki czemu odczyt położenia wału korbowego jest zawsze dokładny.

Co to jest silnik LS7?

Image Credit: https:

//www.chevrolet.com/performance-parts/crate-engines/ls/ls7The Osiągi silnika LS7 są legendarne. Jest to silnik GM, który został wprowadzony na rynek w 2006 r., przed silnikiem LS3. Ponieważ jest zbudowany z aluminium i odlewu stalowego, zawiera lekki blok, ale oferuje doskonałą trwałość. Od momentu wprowadzenia na rynek silnik produkuje 505 KM mocy i 474 lb-ft momentu obrotowego.

Wyścigowe głowice cylindrów zapewniają maksymalny przepływ powietrza. Zawierają one również sterowane komputerowo wyloty spalin i wlotów oraz komory spalania o pojemności 70 cm3. Wszystkie ograniczenia przepływu powietrza zostały usunięte, dzięki czemu z wolnossącego silnika wydobywa się piękna moc.

Silnik ten jest wyposażony w kolektor dolotowy o dużym przepływie powietrza, który współpracuje z głowicami cylindrów silnika. Ponadto do kolektora dolotowego dodano powłokę akustyczną i piankę, aby wytłumić wszelkie niepożądane dźwięki. Dzięki systemowi suchej miski olejowej zużycie oleju jest idealne, co pozwala na doskonałe smarowanie nawet przy wyższych prędkościach obrotowych.

ZWIĄZANE: Silnik z krótkim blokiem a silnik z długim blokiem (jaka jest różnica?)

Dane techniczne LS3 i LS7

TypLS3LS7
Numer części:1936932619329246
Moc:436505
Pojemność skokowa (cu. in.):376 (6.2L)427 (7.0L)
Średnica x skok (cale):4,065 x 3,622 (103,25 x 92 mm)4,125 x 4,000 (104,8 x 101,6 mm)
Wał korbowy:Żeliwo sferoidalneKuta stal
Blok:Odlew aluminiowyOdlew aluminiowy
Tłoki:Aluminium hipereutektyczneAluminium hipereutektyczne
Pręty łączące:Sproszkowany metalKuty tytan
Typ wałka rozrządu:Rolka hydraulicznaRolka hydrauliczna
Skok zaworu (in.):.551 dolot / .522 wydech.593 ssanie / .588 wydech
Czas trwania wałka rozrządu:204° dla ssania / 211° dla wydechu211° dolot / 230° wydech
Rozmiar zaworów (in.):2,165 dolot / 1,590 wydech2.200 ssanie / 1.610 wydech
Stopień sprężania:10.7:111.0:1
Maks. zalecana prędkość obr:66007000

LS3 vs. LS7: Czym się różnią?

1. Lata produkcji

Zarówno silnik LS3, jak i LS7 należą doczwartej

generacji silników GM. Chociaż oba należą do tej samej generacji, silniki były oferowane w różnych latach.

LS7 jest starszym z tych dwóch modeli. Był produkowany od 2006 do 2015 roku. Model LS3 był budowany od 2008 do 2017 roku. Każdy z tych silników można nabyć w opcji regenerowanej.

2. Pojemność skokowa/rozmiar

Silnik LS3 ma pojemność skokową 6162 cm3 lub 376,0 cali sześciennych. Jest on przeznaczony do Chevy Corvette, Camaro SS i G8 GXP. Silniki LS7 mają pojemność 7008 cm3 lub 427,6 cala sześciennego. Są przeznaczone do modeli Corvette Z06 i Camaro Z28.

Średnica otworu cylindra w LS3 wynosi 103,25 mm, a w LS7 104,8 mm. Ponadto, skok tłoka w LS3 wynosi 92 mm, podczas gdy w LS7 101,6 mm. Większy skok tłoka może powodować pewne problemy, takie jak zwiększone tarcie i większe naprężenia w wale korbowym, ale w ogólnym rozrachunku może być trwalszy.

3. Moc/moment obrotowy

Silnik LS3 osiąga moc od 426 do 436 KM przy 5900 obr/min, podczas gdy LS7 osiąga moc 505 KM przy 6300 obr/min. Z tego powodu LS7 jest najczęściej wybierany przez konstruktorów poszukujących silnika wyścigowego.

Ponadto, LS7 charakteryzuje się większym momentem obrotowym, wynoszącym 470 lb-ft przy 4800 obr/min, podczas gdy LS3 oferuje 420-428 lb-ft przy 4600 obr/min. W przypadku każdego z tych silników masz pewność, że otrzymasz opcję o wysokich osiągach.

ZWIĄZANE: 4L60E vs 4L80E - różnice i informacje (jak zamienić)

4. Stopień sprężania

Stopień sprężania LS3 wynosi 10,7:1. Dla porównania, w silniku LS7 stopień sprężania wynosi 11,0:1.

Jeżeli szukasz silnika oszczędzającego paliwo, powinieneś wybrać wyższy stopień sprężania. Im wyższy stopień, tym więcej energii jest generowane podczas procesu spalania, co pozwala uzyskać lepszą temperaturę bez użycia większej ilości paliwa.

5. Materiał

Oba silniki mają głowice cylindrów i blok wykonany z odlewanego aluminium. Dzięki temu materiałowi blok pozostaje lekki. Wadą tego rozwiązania jest to, że nie jest tak wytrzymały jak silnik żeliwny.

Jednak odlew aluminiowy zapewnia także większą przewodność cieplną. Chłodzenie silnika przebiega szybciej i pozostaje wydajne.

6. Układ paliwowy

Zarówno w silnikach LS3, jak i LS7 zastosowano układy sekwencyjnego wtrysku paliwa. Paliwo jest dostarczane do silnika przez wtryskiwacze, które są uruchamiane pojedynczo. Ponieważ nie są to układy wieloportowe, są one bardziej wydajne.

W silnikach LS7 należy stosować paliwo premium o liczbie oktanowej 91 lub wyższej. Chociaż jest to również zalecane dla silnika LS3, nie musisz używać paliwa premium. Można również wybrać opcję zwykłą lub średnią.

7. Niezawodność

Silnik LS7 ma niewielką przewagę ze względu na swoje osiągi. Mimo to nie jest on odporny na problemy. Pojawiły się doniesienia o kawitacji w układzie olejowym. Pojawiły się także skargi na odłączanie się zaworów wydechowych od trzpienia. Na szczęście nie jest trudno zmodernizować silnik, aby rozwiązać te problemy.

Z drugiej strony, z silnikiem LS3 wiąże się więcej problemów. Najwięcej skarg dotyczy wadliwych pierścieni. Jeśli problem ten nie zostanie rozwiązany, możesz mieć do czynienia z większym zużyciem oleju. Dodatkowo, silnik LS3 ma tendencję do szybszego zużywania się wraz z rosnącym przebiegiem. Problemy z zaworami i popychaczami mogą pojawić się wcześniej niż w przypadku LS7. Mniejszy, kompaktowy rozmiar sprawia, że jest on trudniejszy w konserwacji. Wymienne części i popychacze są trudno dostępne.

8. Koszt

Aby kupić 6,2-litrowy silnik GM LS3, możesz wydać około 6 500 USD. Z drugiej strony, LS7 kosztuje prawie dwa razy więcej. Z łatwością można wydać ponad 12 000 USD.

Oczywiście te koszty są tylko szacunkowe. Ceny różnią się w zależności od tego, gdzie kupujesz silnik i do jakiego pojazdu go montujesz. Jeśli kupujesz silnik samodzielnie, prawdopodobnie wydasz mniej niż w lokalnym warsztacie samochodowym.

Który jest lepszy, LS3 czy LS7?

Jeśli potrzebujesz niedrogiego silnika o wysokich osiągach do swojej konstrukcji, LS3 prawdopodobnie zapewni wszystko, czego szukasz. Z mocą 430 KM nie będziesz zawiedziony poziomem osiągów.

Jeśli jednak masz więcej pieniędzy i pragniesz czegoś więcej, polecamy silnik LS7. Silnik ten można łatwo zmodyfikować, aby uzyskać moc około 570 KM, dzięki czemu będzie on bardziej dynamiczny niż LS3. Mimo to, jeśli chcesz wyposażyć swój samochód w ten silnik GM, musisz odłożyć znacznie więcej pieniędzy.

O serwisie

Dzielimy się wiedzą związaną z motoryzacją.

Jakich środków warto używać do pielęgnacji samochodu?
Czy chemia samochodowa jest bezpieczna?
Jakie produkty warto zakupić przed zimą?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u nas.

 

Kontakt

kontakt@50-cent.com.pl

Galeria